Bratislava 5. júna (TERAZ.TV) – Na konferenciu prišli prednášať odborníci na vzdelávanie a výchovu zo štyroch krajín – Dánska, Švajčiarska, Nemecka a Českej republiky. Hlavnými tematickými okruhmi
prednášok a seminárov sú efektivita výučby - ako udržať sústredenosť žiakov a motivovať ich k aktívnej (spolu)práci; megatrendy vo vyučovacích procesoch v Nemecku a súkromný sektor ako súčasť školského systému; slovenskí učitelia – čo ich motivuje, a prečo je dôležitá inšpirácia dobrou praxou zo zahraničia.
Horúcou problematikou je šikana a syndróm vyhorenia. Podľa prieskumu
Štátnej školskej inšpekcie sa svedkom šikanovania stalo až 43 % školákov. Menej známe, ale tiež rozšírené, je prenasledovanie učiteľov. Detská agresivita medzi žiakmi navzájom, no aj voči dospelým, je celosvetovým problémom. Pridáva sa k nej bezohľadnosť a brutalita a takéto správanie sa neraz stáva aj súčasťou vyučovania.
Samostatnou kapitolou je
kyberšikanovanie. Ide najmä o zneužívanie sociálnych sietí. Na konferencii Učiteľ nie je Google sa preto organizátori rozhodli venovať priestor aj tomuto fenoménu.
Na workshope „Classroom management prakticky“ načrtne
Christoph Eichhorn z Pedagogickej vysokej školy vo švajčiarskom St. Gallene, ako systematicky odstraňovať vyrušovanie počas hodín.