< sekcia Tipsport Liga

Hokejoví fanúšikovia môžu hodnotiť kvalitu štadiónov, najlepšie Košice

Na snímke zimný štadión Steel Aréna, Košický štadión Ladislava Trojáka. Foto: TASR - Milan Kapusta

Cez nezávislý systém hodnotilo kvalitu služieb a zákazníckeho servisu už viac než 14-tisíc Slovákov.

Bratislava 8. februára (TASR) - Hokejoví fanúšikovia môžu od začiatku roka hodnotiť kvalitu a stav služieb na slovenských zimných štadiónoch. Do hodnotenia cez systém Staffino je zapojených dokopy 23 miest, v ktorých sa hrá najvyššia Tipsport Liga, respektíve I. hokejová liga. Podnety od ľudí putujú priamo k vedeniu Slovenského zväzu ľadového hokeja (SZĽH), ktorý sa nimi bude zaoberať.

V rámci pilotného projektu môžu fanúšikovia hodnotiť tri kategórie - bufety, sedadlá a viditeľnosť, toalety. Svoje názory môžu vyjadriť prostredníctvom stránky www.staffino.sk/SZLH alebo aplikácie Staffino. "Na to, aby sme zvýšili návštevnosť na zápasoch, potrebujeme aj spätnú väzbu od fanúšikov, ako sa na štadiónoch cítia, či sú s kvalitou služieb alebo čistotou spokojní alebo nie. Aj vďaka takýmto moderným riešeniam, ako je hodnotenie cez web alebo mobil, môžeme na štadióny pritiahnuť viac rodín s deťmi, viac hokejových priaznivcov na celom Slovensku," uviedol generálny sekretár SZĽH Róbert Pukalovič.

Cez nezávislý systém hodnotilo kvalitu služieb a zákazníckeho servisu už viac než 14-tisíc Slovákov. Poslali zatiaľ spolu takmer 34-tisíc pochvál alebo pripomienok na úroveň rôznych prevádzok a inštitúcií, či prístup konkrétnych zamestnancov, ktorí sa im venovali alebo ich obsluhovali. Hodnotili kvalitu obsluhy a občerstvenia v bufetoch, čistotu na toaletách či stav sedadiel a výhľad zo svojho miesta na hraciu plochu. Po prvom mesiaci od spustenia projektu vychádza na tom v hodnotení zatiaľ najlepšie košická Steel Aréna, ďalej HK Nitra Aréna a zimné štadióny vo Zvolene, Piešťanoch a Spišskej Novej Vsi. Najviac fanúšikovia chválili ochotu obsluhy v bufetoch, čistotu na tribúnach, kvalitu občerstvenia a rýchlosť vybavenia pri vstupe, naopak, nespokojní sú najmä s čistotou a stavom toaliet, rýchlosťou obsluhy v bufetoch, výberom a cenou občerstvenia. Vďaka systému sa podnety od ľudí dostávajú priamo k manažérom alebo majiteľom prevádzok či inštitúcií, ktorí sa nimi začnú okamžite zaoberať.

"Infraštruktúra a celkové služby poskytované na našich zimných štadiónoch sú jednou z priorít súčasného vedenia SZĽH. Chceli sme získať reálne merateľné výsledky toho, aká je spokojnosť fanúšikov so službami na zimných štadiónoch. Využili sme systém Staffino, ktorý poskytuje merateľné ukazovatele aj v iných oblastiach. Spolupráca je pripravená na štyri mesiace, po ktorých by sme mali mať vzorku, ako slovenskí fanúšikovia vnímajú prostredia na štadiónoch prvej a druhej ligy. Zatiaľ prevažujú pozitívne reakcie, reálny pohľad ale budeme mať až po konci projektu. Ako SZĽH budeme jednotlivo komunikovať s majiteľmi štadiónov o tom, aby sa prostredie upravilo a podmienky pre vrcholový hokej zlepšili," povedal pre TASR člen Výkonného výboru SZĽH Martin Kohút.

Do projektu nie je zahrnutý Zimný štadión Ondreja Nepelu v Bratislave, na ktorom hrá Slovan domáce zápasy v nadnárodnej KHL. Atmosféra a kvalita služieb na ňom ďaleko prevyšuje ostatné arény na Slovensku, kde sa hrá prvá či druhá najvyššia slovenská súťaž. "Naším cieľom je priblížiť štadióny na Slovensku k úrovni ZŠ Ondreja Nepelu. Ten je svojím štandardom zatiaľ niekde inde," dodal Kohút.