Quantcast
< sekcia Trenčiansky kraj

Elektronizácia služieb v Partizánskom uľahčí občanom platenie daní

Ilustračné foto Foto: TASR

Modernizácia prinesie celkovo 78 aplikácií.

Partizánske 17. februára (TASR) - V rámci elektronizácie služieb mesta majú aplikácie uľahčiť spracovávanie dokumentácie k mestským daniam. Samospráva Partizánskeho na tento účel dostala finančné prostriedky od Európskej únie.

Ako TASR informoval primátor mesta Jozef Božik, na ich vývoj bol použitý nenávratný finančný príspevok, ktorý získalo mesto v rámci Operačného programu Informatizácia spoločnosti. Išlo o sumu 764.000 eur, s päťpercentným spolufinancovaním zo strany Partizánskeho, celkovo približne 805.000 eur. "Tento projekt by sa mal realizovať v nadchádzajúcom čase a hotový by mal byť do konca roku 2015, pričom jeho výsledkom bude 78 ucelených aplikácií. Tie umožnia občanom, ktorí sú už majiteľmi elektronického podpisu, vybavovať veľkú časť správnej agendy voči mestu z pohodlia domova," priblížil Božik.

Občanom sa tak uľahčí vybavovanie agendy pri ohlasovaní vzniku, zániku a zmeny poplatkovej povinnosti za komunálne a drobné stavebné odpady aj s realizáciou platieb, podávanie daňového priznania k dani za psa a iným mestským daniam, platenie pokút a úrokov, vydávanie voličského preukazu. Tiež prístup k informáciám o voľbách, materských a základných školách, iných inštitúciách, sociálnych službách či verejnom obstarávaní mesta.