< sekcia Trenčiansky kraj

Parkovanie v Trenčíne čaká revolučná zmena, rezidentov zvýhodnia

Na snímke primátor Trenčína Richard Rybníček. Foto: FOTO TASR/Radovan Stoklasa

Cez rezidenčné karty budú zvýhodnení ľudia, ktorí majú trvalý pobyt v Trenčíne.


Trenčín 25. októbra (TASR) – Systém parkovania v Trenčíne prinesie v budúcom roku revolučnú zmenu. Poslanci tamojšieho Mestského zastupiteľstva schválili na zasadnutí v stredu (21.10.) novú parkovaciu politiku mesta, ktorá bude problematiku stacionárnej dopravy riešiť celoplošne.

Podľa primátora Trenčína Richarda Rybníčka je jediným účinným mechanizmom regulácie statickej dopravy celoplošná regulácia – spoplatnenie parkovania v čase zvýšeného dopravného zaťaženia.

„Parkovaciu politiku ideme riešiť celoplošne, nielen v centre mesta, ale aj vo všetkých mestských častiach a na sídliskách. Parkovacia politika hovorí o jednotlivých zónach. Cez rezidenčné karty budú zvýhodnení ľudia, ktorí majú trvalý pobyt v Trenčíne. Prvým krokom bude hľadanie riešení v zjednosmerňovaní ulíc, aby sme zistili, koľko parkovacích miest nám ešte eventuálne môže vzniknúť,“ konštatoval Rybníček.

Dôležitou skutočnosťou podľa neho je aj to, že mesto Trenčín bude systém parkovania riešiť cez svoju vlastnú parkovaciu spoločnosť a nebude to zadávať žiadnemu ďalšiemu subjektu. „Všetky peniaze, ktoré sa z parkovania získajú, budú zostávať v meste a bude o nich rozhodovať mestské zastupiteľstvo a samotná parkovacia spoločnosť. Dopravní projektanti dostali zadanie a budú riešiť konkrétne ulice a návrhy riešenia parkovania. Už začiatkom budúceho roka by sme do zastupiteľstva mohli predložiť konkrétne návrhy a naša predstava je taká, že štart novej parkovacej politiky by sme chceli spustiť v apríli budúceho roka,“ zdôraznil trenčiansky primátor s tým, že tvorbu parkovacej politiky budú konzultovať aj s obyvateľmi mesta.

Mesto Trenčín v roku 2009 založilo Trenčiansku parkovaciu spoločnosť, a. s., so zámerom riešiť parkovanie na území mesta. Firma dosiaľ prevádzkuje do 400 parkovacích miest na parkoviskách prevažne v centre mesta. V súčasnosti absentuje jednotné riešenie parkovania na území centra mesta a taktiež model regulácie použiteľný na sídliskách.