Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 16. apríl 2024Meniny má Dana a Danica
< sekcia Trnavský kraj

Krajinský most v Piešťanoch bude dnes od 14. hodiny znovu prejazdný

Foto: wikimedia.org

Krajinský most, spájajúci strany Váhu, zatvorili 1. júla. Prechádzať po ňom mohli iba peší, osobná a nákladná doprava bola odklonená po dvoch trasách.

Piešťany 31. augusta (TASR) – Krajinský most v Piešťanoch dnes pre dopravu opätovne otvoria o 14. hodine. Od začiatku júla sa na ňom robila oprava zvršku vrátane rozšírenia komunikácie. Po otvorení sa ešte budú realizovať dokončovacie práce, ktoré však dopravu neovplyvnia.

Autobusové linky začnú po otvorení mosta premávať v riadnom režime. Tie, ktoré prídu k mostu ešte pred otvorením, budú pokračovať tak, ako to bolo doteraz - cestujúci vystúpia na jednej strane, peši prejdú cez most a nastúpia do autobusu rovnakej linky na druhej strane. „Od momentu, kedy bude most voľný, ruší sa dočasný režim,“ povedal pre TASR riaditeľ dopravy a. s. SAD Trnava Peter Kuzma.

Krajinský most, spájajúci strany Váhu, zatvorili 1. júla. Prechádzať po ňom mohli iba peší, osobná a nákladná doprava bola odklonená po dvoch trasách, 25-kilometrovej cez Lúku a 45-kilometrovej cez Hlohovec. Záchranné zložky mohli používať kúpeľný Kolonádový most.

Opravu zabezpečuje Správa a údržba ciest Trnavského samosprávneho kraja (TTSK). Most je súčasťou cesty II/499, je vo vlastníctve krajskej samosprávy. Na jeho opravu vyčlenila 215.000 eur zo svojho rozpočtu, vláda SR uvoľnila na tento účel ďalších 500.000 eur. Most bol pred opravou v kritickom stave s narušenou statikou, po rekonštrukcii volali Piešťanci už niekoľko rokov. No v čase, keď sa začali prípravy na opravy, začali mať obyvatelia mesta problémy s termínom, kritizovali obchádzky a neexistenciu paralelného provizórneho premostenia. To sa z technických a finančných dôvodov tak, ako to požadovali, nedalo zrealizovať.

Železobetónový Krajinský most z rokov 1930-1931 je kultúrnou pamiatkou, vyšiel z dielne architektov Josef Činčera - Ivan Grebenik, v období vzniku patril k najodvážnejším mostným konštrukciám v Československu.