Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 23. apríl 2024Meniny má Vojtech
< sekcia Trnavský kraj

Trnava spustila službu, ktorá automaticky odpovie o novom koronavíruse

Na štrnásť dní budú zatvorené všetky maloobchodné prevádzky a prevádzky so službami okrem potravín, drogérií, lekární, trafík, pôšt, bánk, púmp, stravovacích prevádzok a obchodov s krmivom pre zvieratá. Na snímke odkaz na dverách do predajne Meta - Gas v Trnave v pondelok 16. marca 2020. Foto: TASR - Lukáš Grinaj

Túto službu mestu bezplatne poskytla spoločnosť bot.media.

Trnava 23. marca (TASR) - Trnavská samospráva spustila na svojej webstránke službu Covid.chat, ktorá má za cieľ sprístupniť dôležité informácie ohľadom nového koronavírusu a zároveň odľahčiť krízové linky. TASR o tom informovala hovorkyňa mesta Trnava Veronika Majtánová.

"Ide o tzv. chatbot, teda program, ktorý formou automatizovanej online komunikácie odpovedá návštevníkom na vopred stanovené otázky. Stačí kliknúť na ikonu v pravej dolnej časti obrazovky počítača či mobilu a vybrať si z predvolených tém," uviedla Majtánová.

Chat obsahuje pravidelne aktualizovanú databázu informácií o ochorení COVID-19 z oficiálnych zdrojov. S dopĺňaním obsahu pomáhajú dobrovoľníci, pričom správy o aktuálnych opatreniach v Trnave pridáva priamo samospráva.

"S verejnosťou komunikujeme na rôznych platformách a aj týmto spôsobom chceme prispieť k tomu, aby mali ľudia rýchly a jednoduchý prístup k relevantným informáciám. Chatbot umožňuje dozvedieť sa pár kliknutiami, čo nové sa v meste deje, ponúka tiež možnosť sebadiagnostiky," uviedol primátor Peter Bročka.

Túto službu mestu bezplatne poskytla spoločnosť bot.media. "Reagujeme na aktuálnu situáciu, ktorá sa opakuje každý deň a tou je preťaženosť kontaktných centier určených na poskytovanie informácií o novom koronavíruse," vysvetľuje spoluzakladateľ spoločnosti Patrik Serbin.

Chatbot podľa jeho slov dokáže automaticky odpovedať až na 80 percent opakujúcich sa otázok. Odbremení sa tým personál krízových liniek, aby sa ich pracovníci mohli venovať akútnym prípadom, ktoré potrebujú ich pozornosť.