Krízové linky v najbližšej dobe očakávajú zvýšený nápor a deklarujú svoju pripravenosť.
Autor TASR
Bratislava 25. februára (TASR) – Ľudia sa v súvislosti s aktuálnou situáciou na Ukrajine môžu obrátiť na krízové linky, pripomína občianske združenie IPčko a Liga za duševné zdravie SR. Psychológovia zároveň vytvorili viaceré materiály odporúčaní, ako situáciu lepšie zvládnuť.
"Na linkách sa táto téma objavuje stále častejšie. Na Krízovej linke pomoci, IPčko.sk a Dobrej linke zaznamenávame od včera rána desiatky prosieb o pomoc, stabilizáciu, podporu, vyjadrenie priateľstva, o vyjadrenie solidarity," uviedol pre TASR riaditeľ IPčka Marek Madro.
Ľudia tiež na linky volajú s úzkosťami, panickými atakmi či strachom o život a bezpečie seba i svojich blízkych, ozrejmila riaditeľka Linky dôvery Nezábudka Monika Martinezová. "Za posledných 24 hodín sa výrazne nezmenil počet volajúcich, ale téma rozhovorov. Mnohí k nám volajú prvýkrát," priblížila.
Krízové linky v najbližšej dobe očakávajú zvýšený nápor a deklarujú svoju pripravenosť. Psychológovia ľuďom odporúčajú najmä nezahlcovať sa veľkým množstvom informácií a sústrediť sa na oficiálne zdroje a overené správy. Pripomínajú, že strach, úzkosť či plač sú v danej situácii legitímne a netreba sa za ne hanbiť. "Naopak, hovorme o tom s blízkymi ľuďmi, nezostávajme s týmito myšlienkami a pocitmi osamote. Pomôže aj písanie denníka," radia odborníci. Dôležité je podľa nich tiež dodržiavanie zdravého životného štýlu a bežnej dennej rutiny.
Na Slovensku môžu záujemci využiť bezplatné krízové nonstop linky. Ide o Krízovú linku pomoci (0800 500 333) a Linku dôvery Nezábudka (0800 800 566).
"Na linkách sa táto téma objavuje stále častejšie. Na Krízovej linke pomoci, IPčko.sk a Dobrej linke zaznamenávame od včera rána desiatky prosieb o pomoc, stabilizáciu, podporu, vyjadrenie priateľstva, o vyjadrenie solidarity," uviedol pre TASR riaditeľ IPčka Marek Madro.
Ľudia tiež na linky volajú s úzkosťami, panickými atakmi či strachom o život a bezpečie seba i svojich blízkych, ozrejmila riaditeľka Linky dôvery Nezábudka Monika Martinezová. "Za posledných 24 hodín sa výrazne nezmenil počet volajúcich, ale téma rozhovorov. Mnohí k nám volajú prvýkrát," priblížila.
Krízové linky v najbližšej dobe očakávajú zvýšený nápor a deklarujú svoju pripravenosť. Psychológovia ľuďom odporúčajú najmä nezahlcovať sa veľkým množstvom informácií a sústrediť sa na oficiálne zdroje a overené správy. Pripomínajú, že strach, úzkosť či plač sú v danej situácii legitímne a netreba sa za ne hanbiť. "Naopak, hovorme o tom s blízkymi ľuďmi, nezostávajme s týmito myšlienkami a pocitmi osamote. Pomôže aj písanie denníka," radia odborníci. Dôležité je podľa nich tiež dodržiavanie zdravého životného štýlu a bežnej dennej rutiny.
Na Slovensku môžu záujemci využiť bezplatné krízové nonstop linky. Ide o Krízovú linku pomoci (0800 500 333) a Linku dôvery Nezábudka (0800 800 566).