Piatok 29. marec 2024Meniny má Miroslav

NAJVÄČŠÍ MÄSOŽRAVÝ DINOSAURUS EURÓPY: Objav pozostatkov hlási Británia

Ilustračná snímka. Foto: TASR Pavol Zachar

Živočícha bádatelia nazvali predbežne "White Rock spinosaurid", podľa bieleho geologického podložia, kde sa našli jeho fosilizované pozostatky.

Londýn 10. júna (TASR) - Vedci na britskom ostrove Wight objavili pozostatky jedného z najväčších suchozemských mäsožravých dinosaurov, aké sa kedy našli na európskom kontinente. TASR správu prevzala v piatok z webovej stránky stanice BBC.

Paleontológovia z univerzity v anglickom meste Southampton určili, že pozostatky patria predátorovi, ktorý žil koncom spodnej kriedy pred približne 125 miliónmi rokov a dosahoval dĺžku viac ako desať metrov. Išlo o dvojnohého jaštera z čeľade Spinosauridae s tlamou podobnou súčasnému krokodílovi, píše BBC.

Spinosauridy sú vôbec prvé dinosaury, u ktorých je vedecky dokázané, že vedeli aj plávať. Potravu si teda mohli loviť vo vode i na súši.

Doktorand Chris Barker, ktorý bol na čele predmetnej výskumnej štúdie, hovorí, že to bolo "obrovské zviera". Jeho pozostatky vrátane panvy a chvostových stavcov našli na juhozápadnom pobreží ostrova Wight, ktorý sa nachádza pri južnom pobreží Anglicka.

Barker na základe rozmerov veľjaštera usúdil, že ide o jedného z najväčších druhov mäsožravých dinosaurov, akých v Európe doposiaľ objavili.