Quantcast
< sekcia Zahraničie

PRIESKUM: Asi 70 % ľudí ochotne zdieľa svoj profil pre získanie zľavy

Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP

Na ochranu online i offline súkromia odporúča spoločnosť Kaspersky dávať si pozor, ktoré osobné informácie ľudia zdieľajú online.

Bratislava 8. júna (TASR) – Takmer 70 % ľudí je ochotných zdieľať svoj profil na sociálnej sieti, aby získali zľavu pri online nakupovaní. Vyplýva to z globálneho prieskumu kyberbezpečnostnej spoločnosti Kaspersky. Podobný podiel respondentov by tak spravil aj pre nájdenie priateľov, s ktorými stratili kontakt.

Pre získanie vysnívanej práce a pre získanie prístupu k exkluzívnym zážitkom je ochotných zdieľať svoj profil okolo 60 % respondentov a pre zrýchlené vybavenie cestovnej kontroly či pre zabezpečenie miesta pre dieťa v prvotriednej škole by to spravila viac ako polovica. Takmer polovica respondentov by tiež zdieľala svoj profil pre zabezpečenie lepšieho prenájmu bytu či domu a okolo 40 % respondentov by tak urobilo pre udelenie víz do inej krajiny či pre zrýchlené vybavenie zákazníka na zabezpečenie úveru.

Ako však spoločnosť upozornila, vďaka zapojeniu sa do online prieskumu môže spotrebiteľ získať zľavu na obľúbenú značku, čo však môže viesť aj k tomu, že daná spoločnosť o ňom získa viac informácií, než by spotrebiteľ chcel.

Na ochranu online i offline súkromia odporúča spoločnosť dávať si pozor, ktoré osobné informácie ľudia zdieľajú online. „Aj keď sú stránky sociálnych médií navrhnuté tak, aby nás povzbudzovali k zdieľaniu informácií s ostatnými, existuje riziko, že akékoľvek informácie, ktoré zverejníte, sa môžu dostať do nesprávnych rúk,“ uviedla spoločnosť s tým, že aj po skončení používania aplikácie či online služby radí vymazať účet aj jeho históriu. Spoločnosť tiež odporúča používať spoľahlivé bezpečnostné riešenia.