< sekcia Zahraničie

Praha má novú železničnú stanicu

Ilustračná snímka. Foto: TASR/Pavel Neubauer

V stanici nateraz zastavujú len osobné a expresné vlaky, od decembra tu začnú zastavovať aj rýchliky Vltava a Lužnice, ktoré jazdia medzi Prahou a Českými Budějovicami, respektíve Českými Velenicemi.

Praha 24. septembra (TASR) - Česká metropola Praha má od dnešnej polnoci novú železničnú stanicu a zároveň prestupný uzol. Vlaky začali zastavovať v novovybudovanej stanici Praha-Zahradní město na trati Praha - Benešov, pod ktorou sa zároveň otvorila zastávka MHD.

Uzol však zatiaľ nie je úplne hotový; na jednej strane ešte chýbajú eskalátory a prístupy na nástupiská, informoval v piatok spravodajský portál Novinky.cz.

V stanici nateraz zastavujú len osobné a expresné vlaky, od decembra tu začnú zastavovať aj rýchliky Vltava a Lužnice, ktoré jazdia medzi Prahou a Českými Budějovicami, respektíve Českými Velenicemi. Vďaka novému nádražiu budú vlaky oveľa výhodnejšie aj pre cestovanie po Prahe.

Na zastávke MHD Nádraží-Zahradní město zastavujú pod vlakovou stanicou na spoločných nástupištiach s električkami autobusové linky, ktoré zaisťujú spojenie v smere na južné i severné mesto - na Malešice, Vinohrady, Petrovice alebo Spořilov.

Správa železníc v piatok zároveň otvorila podchod na Žižkov z Hlavnej stanice, ktorý budovala od vlaňajšieho mája. Ide o predĺženie severného podchodu pod nástupiskom. Súčasťou stavby je aj príprava pre budúcu stavbu nového ostrovného nástupiska.

"Od Zahradního města smerom k pražskej hlavnej stanici sa rekonštruovalo takmer všetko. Mám tým na mysli Vršovice, ale aj stanicu Eden (otvorenú vlani v decembri)," uviedol generálny riaditeľ Správy železníc Jiří Svoboda.

Celkové náklady projektu Optimalizácie traťového úseku Praha Hostivař - Praha hlavná stanica sa vyšplhali na 5,3 miliardy korún. Projekt bol financovaný spoločne s EÚ, národné financovanie zabezpečil Štátny fond dopravnej infraštruktúry.