Quantcast
< sekcia Zahraničie

České dráhy budú od poľského vodiča kamiónu vymáhať celú škodu

Na snímke zrážka vlaku Pendolino a nákladného automobilu pri meste Studénka v Moravskosliezskom kraji, okres Nový Jičín, v stredu 22. júla 2015. Foto: TASR/Drážní inspekce

Minister tiež uistil, že sa zasadí za to, aby sa na koridorových tratiach, kde vlaky jazdia rýchlosťou až 160 kilometrov za hodinu, začali budovať nadjazdy či podjazdy.

Praha 24. júla (TASR) - Zrážka rýchlika Pendolino s poľským kamiónom na železničnom priecestí v českom meste Studénka spôsobila Českým dráham (ČD) podľa prvotnej prehliadky škodu 150 miliónov korún (5,5 milióna eur). Železnice budú od vinníka vymáhať úhradu škody v celom jej rozsahu, napísal dnes spravodajský server Novinky.cz.

"Robíme tak vždy, keď dôjde k poškodeniu majetku ČD. I v tomto prípade ale najskôr počkáme, pokiaľ o vinníkovi rozhodnú orgány činné v trestnom konaní. Škodu na súprave zo Studénky ešte konkretizujeme po jej dopravení do pražského depa", povedal vo štvrtok hovorca ČD Radek Joklík.

Celkovo majú ČD sedem súprav Pendolino v celkovej hodnote 4,55 miliardy korún. "Do prevádzky ich nasadzujeme šesť, jedno je záložné. Po havárii v Studénke nám ale ostalo iba päť súprav, pretože jedna práve prechádza opravou," informoval Joklík.

Definitívne určiť vinníka nehody nebude v tomto prípade pre orgány činné v trestnom konaní ťažké, pretože k dispozícii je videonahrávka zrážky vlaku s kamiónom, ako aj celá situácia, ktorá tomu predchádzala, uviedli Novinky.cz.

"Keď som to video uvidel, premkla ma hrôza. Najmä ma ale šokovalo, že pred poľským kamiónom prešli cez prejazd ešte dve osobné autá napriek tomu, že už blikali výstražné svetlá. Polícia má tento záznam k dispozícii a určite si oboch nedisciplinovaných vodičov predvolá. Nechcel by som byť v ich koži," vyhlásil vo štvrtok český minister dopravy Dan Ťok.



Rezort dopravy sa teraz bude snažiť s políciou dohodnúť, aby umožnila odvysielanie tohto záznamu v televízii. "Som presvedčený, že by to prinútilo nie málo vodičov, aby na priecestiach dodržiavali pravidlá. Veď auto nemá pri strete s vlakom žiadnu šancu," konštatoval Ťok.

Minister tiež uistil, že sa zasadí za to, aby sa na koridorových tratiach, kde vlaky jazdia rýchlosťou až 160 kilometrov za hodinu, začali budovať nadjazdy či podjazdy.