Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. marec 2024Meniny má Soňa
< sekcia Zahraničie

Zrážku s dodávkou neprežil bývalý dánsky cyklista Sörensen

Ilustračná fotografia. Foto: TASR/AP

V roku 2010 vyhral etapu na Giro d'Italia 2010, dva roky predtým triumfoval aj v etape na Criterium du Dauphine. V roku 2015 získal titul dánskeho šampióna.

Brusel 19. septembra (TASR) - Bývalý dánsky cyklista Chris Anker Sörensen tragicky zahynul po zrážke s dodávkou v dejisku majstrovstiev sveta v cyklistike. Informovali o tom agentúra AFP a web Cycling News.

Tridsaťsedemročný Sörensen mal na šampionáte v Belgicku pôsobiť ako spolukomentátor dánskej televízie TV2 Sport. Predstavitelia stanice uviedli, že ich kolegu zrazila dodávka, keď si bol zajazdiť na bicykli v Zeebrugge. Zraneniam neskôr podľahol.

"S hlbokým zármutkom som prijal správu o smrti nášho drahého kolegu. Chris si išiel zajazdiť na bicykli a zrazilo ho auto. Neskôr na následky zranení zomrel," uviedol riaditeľ televízie Frederik Lauesen pre usdaynews.com.

Sörensen počas kariéry pretekal za tímy Designa Kkken, CSC/Tinkoff–Saxo, Fortuneo–Vital Concept a Riwal CeramicSpeed. V roku 2010 vyhral etapu na Giro d'Italia 2010, dva roky predtým triumfoval aj v etape na Criterium du Dauphine. V roku 2015 získal titul dánskeho šampióna.

Nečakaná tragická smrť Sörensena zasiahla účastníkov MS i celý cyklistický svet. "Dnes je jedno, či vyhráme alebo prehráme, či je náš dres žltý, zelený alebo biely. Dnes smútime nad tragickou stratou skvelého človeka, ktorý nám bude všetkým chýbať," uviedol na Facebooku slovenský cyklista Peter Sagan. "Nedokážem slovami vyjadriť hlboký smútok, ktorý cítim po tragickej smrti bývalého profesionálneho cyklistu a žurnalistu Chrisa Ankera Sörensena. Je to hrozná strata, chcem vyjadriť hlbokú sústrasť rodine, priateľom a celej dánskej cyklistike," reagoval prezident Medzinárodnej cyklistickej únie (UCI) David Lappartient.

Svetový šampionát odštartuje v nedeľu časovkou mužov Elite z Knokke-Heist do Brúgg (14.30).