Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 20. apríl 2024Meniny má Marcel
< sekcia Zahraničie

Eurokomisia spustila konzultácie o transparentnosti politickej reklamy

Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP

Cieľom verejnej konzultácie je zhromaždiť príspevky od širokej škály zainteresovaných strán.

Brusel 25. januára (TASR) - Európska komisia (EK) v pondelok oznámila, že začína verejné konzultácie o transparentnosti politickej reklamy, čím nadväzuje na svoje záväzky prijaté v rámci Akčného plánu pre európsku demokraciu.

Akčný plán bol predstavený v decembri 2020 a eurokomisia chce cez túto iniciatívu navrhnúť nové právne predpisy zamerané na transparentnosť politicky sponzorovaných obsahov.

Pripravovaný legislatívny návrh sa bude týkať politickej reklamy na internete (online) a aj mimo internetu a bude dopĺňať pravidlá stanovené v návrhu EK o digitálnych službách. Cieľom je zaviesť osobitné pravidlá v tejto oblasti v dostatočnom časovom predstihu pred budúcimi voľbami do Európskeho parlamentu v máji 2024.

Cieľom verejnej konzultácie je zhromaždiť príspevky od širokej škály zainteresovaných strán: od členov akademickej obce, podnikateľov, mimovládnych organizácií, zástupcov médií, ale aj verejných orgánov a politických strán.

Všetci tí, ktorí by sa chceli zúčastniť na verejnej konzultácii, môžu vyplniť dotazník, ktorý bude k dispozícii do 2. apríla 2020 na nasledovnej webovej stránke: https://ec.europa.eu/info/law/better-regulation/have-your-say/initiat ives/12826-Transparency-of-political-advertising/public-consultation.





(spravodajca TASR Jaromír Novak)