Svetoznámy režisér Castellucci povedal, že uvedenie tohto projektu, ktorý je po diele Requiem z roku 2019 druhou časťou diptychu, plánoval dávno predtým, ako Rusko vo februári zaútočilo na Ukrajinu.
Autor TASR
Paríž 6. júla (TASR) - Divákov vo Francúzsku v pondelok šokovalo operné predstavenie experimentálneho talianskeho divadelného režiséra Romea Castellucciho, ktorý na javisku zinscenoval objavenie masového hrobu. Táto scéna pripomenula zverstvá páchané ruskými silami na Ukrajine. TASR o tom informuje na základe stredajšej správy agentúry AFP.
Inscenáciu s názvom Vzkriesenie uviedli na Medzinárodnom festivale lyrického umenia v meste Aix-en-Provence. Svetoznámy režisér Castellucci povedal, že uvedenie tohto projektu, ktorý je po diele Requiem z roku 2019 druhou časťou diptychu, plánoval dávno predtým, ako Rusko vo februári zaútočilo na Ukrajinu.
Súčasťou inscenácie je scéna, v ktorej sa na javisku pokrytom hlinou objaví živý biely kôň. Jeho majiteľ, ktorý ho hľadá, následne zbadá pozostatky ľudských tiel, na čo začnú experti oblečení v bielych kombinézach a rukaviciach zo zeme vyťahovať vyše sto tiel vrátane detí a plodov a tiež zvyšky oblečenia. Na scéne sú zaparkované vozidlá s označením Úradu vysokého komisára OSN pre utečencov (UNHCR), zatiaľ čo orchester naživo hrá skladbu Symfónia č. 2 rakúskeho skladateľa Gustava Mahlera, známu aj ako Symfónia vzkriesenia.
Castellucci v súvislosti s predstavením, ktoré si vyslúžilo obdiv i zdesenie, povedal, že "má veľkú smolu, pretože obsahuje scény, ktoré zrejme priamo evokujú masové hroby z Buče a Mariupola". Narážal na ukrajinské mesto Buča v Kyjevskej oblasti a východoukrajinský Mariupol, kde ruské sily spáchali množstvo vojnových zločinov vrátane zabíjania civilistov.
Inscenáciu s názvom Vzkriesenie uviedli na Medzinárodnom festivale lyrického umenia v meste Aix-en-Provence. Svetoznámy režisér Castellucci povedal, že uvedenie tohto projektu, ktorý je po diele Requiem z roku 2019 druhou časťou diptychu, plánoval dávno predtým, ako Rusko vo februári zaútočilo na Ukrajinu.
Súčasťou inscenácie je scéna, v ktorej sa na javisku pokrytom hlinou objaví živý biely kôň. Jeho majiteľ, ktorý ho hľadá, následne zbadá pozostatky ľudských tiel, na čo začnú experti oblečení v bielych kombinézach a rukaviciach zo zeme vyťahovať vyše sto tiel vrátane detí a plodov a tiež zvyšky oblečenia. Na scéne sú zaparkované vozidlá s označením Úradu vysokého komisára OSN pre utečencov (UNHCR), zatiaľ čo orchester naživo hrá skladbu Symfónia č. 2 rakúskeho skladateľa Gustava Mahlera, známu aj ako Symfónia vzkriesenia.
Castellucci v súvislosti s predstavením, ktoré si vyslúžilo obdiv i zdesenie, povedal, že "má veľkú smolu, pretože obsahuje scény, ktoré zrejme priamo evokujú masové hroby z Buče a Mariupola". Narážal na ukrajinské mesto Buča v Kyjevskej oblasti a východoukrajinský Mariupol, kde ruské sily spáchali množstvo vojnových zločinov vrátane zabíjania civilistov.