Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 18. apríl 2024Meniny má Valér
< sekcia Zahraničie

Pri vykoľajení vlaku triedy TGV sa vo Francúzsku zranilo vyše 20 ľudí

Na snímke pohľad na vykoľajený vysokorýchlostný vlak triedy TGV, ku ktorému došlo 5. marca 2020 na trati Štrasburg-Paríž neďaleko francúzskeho Ingenheimu. Foto: TASR/AP

Vlaky TGV majú elektrický pohon a dosahujú rýchlosť až 320 km/h.

Paríž 5. marca (TASR) – Pri vykoľajení vysokorýchlostného vlaku triedy TGV, ku ktorému došlo vo štvrtok ráno na trati Štrasburg-Paríž, utrpelo zranenia 21 ľudí. Stav jedného z nich je vážny. S odvolaním sa na miestnu policajnú prefektúru o tom vo štvrtok informoval spravodajský portál France Info.

Podľa portálu Derniere Nouvelles d'Alsase (DNA) je vážne zranenou osobou rušňovodič, ktorého do nemocnice previezol vrtuľník záchrannej služby.

Železničná spoločnosť SNCF informovala, že nehoda bola spôsobená poklesom koľajiska, v dôsledku čoho vlak prednou nápravou vbehol do tejto nerovnosti. Spoločnosť SNCF konštatovala, že ide o "zriedkavú udalosť." Podľa DNA nehodu zrejme spôsobili dôsledky zosuvu pôdy na svahu nad traťou. Portál dodal, že z koľají čiastočne zišiel len prvý vozeň s motorovou jednotkou, ďalšie štyri vozne sa nachýlili.

Premávka vlakov TGV na tomto úseku trate v Alsasku bola prerušená a odkláňajú ich vysokorýchlostných na štandardné trate. Vlaková doprava medzi Štrasburgom a Parížom funguje, ale s meškaniami.

Vlaky TGV majú elektrický pohon a dosahujú rýchlosť až 320 km/h (pri testoch až 574,8 km/h). Ich vývoj sa začal v 60. rokoch a prvá špeciálna trať bola otvorená v roku 1981 medzi Parížom a Lyonom. Premávajú po špeciálnych vysokorýchlostných tratiach bez úrovňových krížení a s mimoriadne veľkými polomermi oblúkov. V zahraničí však vlaky triedy TGV premávajú aj po štandardných tratiach.