Americkí federálni vyšetrovatelia skúmali údaje z čiernej skrinky havarovaného vlaku
Autor TASR
Filadelfia 13. mája (TASR) - Vlak s 243 pasažiermi, ktorý sa vykoľajil v noci nadnes vo Filadelfii, išiel krátko pred nešťastím rýchlosťou vyššou než 160 kilometrov za hodinu. Potvrdila to dnes Národná komisia pre bezpečnosť dopravy (NTSB), o ktorej závere informuje agentúra Reuters.
Americkí federálni vyšetrovatelia skúmali údaje z čiernej skrinky havarovaného vlaku a zistili, že súprava na úseku nehody prekročila maximálnu povolenú rýchlosť - 80 km/h - viac ako dvojnásobne.
Reuters na základe vlastnej analýzy videozáznamu nakrúteného z neďalekej budovy biznis centra odhadol rýchlosť havarovaného vlaku pred vykoľajením na približne 125 až 155 km/h.
Americkí experti z Národnej komisie pre bezpečnosť dopravy (NTSB) sa na základe rozboru údajov z čiernej skrinky pokúšali odhaliť okrem rýchlosti jazdy aj ďalšie faktory, ktoré mohli zapríčiniť nehodu.
Zástupcovia firmy Amtrak, ktorá vlak prevádzkovala, bezprostredne na telefonáty Reuters nereagovali.
Zdroje oboznámené s vyšetrovaním medzitým informovali, že na úseku trate, kde došlo k nehode, zatiaľ nebol v prevádzke bezpečnostný systém PTC, ktorý automaticky spomalí či dokonca zastaví vlaky jazdiace príliš vysokou rýchlosťou. Podľa americkej legislatívy musia železničné spoločnosti túto technológiu zaviesť do konca tohto roka.
Najmenej sedem obetí a vyše 200 zranených si v noci nadnes vyžiadalo vykoľajenie vlaku, ktorý smeroval do New Yorku. K nehode došlo v čase, keď vlaková súprava vchádzala do zákruty. Vlak Amtrak číslo 188 v čase nešťastia prevážal 243 osôb.
Americkí federálni vyšetrovatelia skúmali údaje z čiernej skrinky havarovaného vlaku a zistili, že súprava na úseku nehody prekročila maximálnu povolenú rýchlosť - 80 km/h - viac ako dvojnásobne.
Reuters na základe vlastnej analýzy videozáznamu nakrúteného z neďalekej budovy biznis centra odhadol rýchlosť havarovaného vlaku pred vykoľajením na približne 125 až 155 km/h.
Americkí experti z Národnej komisie pre bezpečnosť dopravy (NTSB) sa na základe rozboru údajov z čiernej skrinky pokúšali odhaliť okrem rýchlosti jazdy aj ďalšie faktory, ktoré mohli zapríčiniť nehodu.
Zástupcovia firmy Amtrak, ktorá vlak prevádzkovala, bezprostredne na telefonáty Reuters nereagovali.
Prečítajte si aj: Najmenej päť obetí si vyžiadalo vykoľajenie vlaku vo Philadelphii
Zdroje oboznámené s vyšetrovaním medzitým informovali, že na úseku trate, kde došlo k nehode, zatiaľ nebol v prevádzke bezpečnostný systém PTC, ktorý automaticky spomalí či dokonca zastaví vlaky jazdiace príliš vysokou rýchlosťou. Podľa americkej legislatívy musia železničné spoločnosti túto technológiu zaviesť do konca tohto roka.
Najmenej sedem obetí a vyše 200 zranených si v noci nadnes vyžiadalo vykoľajenie vlaku, ktorý smeroval do New Yorku. K nehode došlo v čase, keď vlaková súprava vchádzala do zákruty. Vlak Amtrak číslo 188 v čase nešťastia prevážal 243 osôb.