Naí Dillí 5. decembra (TASR) - Na indických letiskách uviazli v piatok tisíce cestujúcich, keď najväčší letecký dopravca IndiGo tretí deň po sebe zrušil stovky vnútroštátnych letov, informuje TASR podľa správy agentúry DPA.
Spoločnosť IndiGo sa dostala do vážnych problémov po zavedení nových pravidiel pre pilotov. Tie obmedzili nočné lety a skrátili povolené letové služby, čo spôsobilo následný kolaps letovej prevádzky.
Spoločnosť IndiGo sa cestujúcim ospravedlnila na sociálnej sieti X a priznala „vážnu operačnú krízu“. Uviedla, že spolupracuje s ministerstvom pre letectvo a Úradom pre civilné letectvo (DGCA) na čo najrýchlejšom obnovení pravidelných letov.
V piatok IndiGo zrušila približne 1000 letov, čo je asi polovica jej dennej prevádzky. Z toho bolo 250 letov z hlavného mesta Naí Dillí. Mnohé ďalšie lety meškali až 12 hodín. Podľa miestnych médií viacerí cestujúci nestihli nadväzujúce lety a dôležitú životnú udalosť preto zmeškal aj ženích smerujúci na vlastnú svadbu.
V reakcii na situáciu DGCA s okamžitou účinnosťou dočasne pozastavila platnosť nových obmedzení letových služieb v záujme „najmä seniorov, študentov, pacientov a ďalších, ktorí sa spoliehajú na cestovanie načas“, uviedlo ministerstvo.
IndiGo už skôr žiadala o výnimku z pravidiel, ktoré sa zavádzali v dvoch fázach – 1. júla a 1. novembra. Vláda očakáva úplné obnovenie letovej prevádzky v priebehu niekoľkých dní a nariadila vyšetrovanie rozsiahleho chaosu.