Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 6. december 2025Meniny má Mikuláš
< sekcia Zahraničie

Nemecko je vraj pripravené na zasahovanie do volieb cez sociálne médiá

Ilustračná snímka. Foto: TASR Michal Svítok

Na teste sa zúčastnili sociálne siete X, TikTok, YouTube, LinkedIn, Microsoft, Facebook, Instagram a Snapchat, ako aj mimovládne organizácie, spresnila eurokomisia.

Berlín 31. januára (TASR) - Nemecký digitálny regulačný orgán a Európska komisia (EK) v piatok uskutočnili simulovaný test s najväčšími sociálnymi sieťami, aby otestovali ich schopnosť bojovať proti dezinformáciám pred blížiacimi sa parlamentnými voľbami. TASR o tom informuje podľa agentúry AFP a portálu Politico.

"Dnes sme realisticky simulovali možné porušenia, testovali postupy a mechanizmy sociálnych sieti na nahlasovanie a nacvičovali sme opatrenia a príslušnú výmenu informácií," uviedli vo vyhlásení nemecké úrady s tým, že na hrozby pred voľbami sú dobre pripravené.

Išlo o prvý takýto záťažový test pre národné voľby podľa Nariadenia o digitálnych službách (DSA). EK však už podobný test uskutočnila pred voľbami do Európskeho parlamentu v júni 2024.

Na teste sa zúčastnili sociálne siete X, TikTok, YouTube, LinkedIn, Microsoft, Facebook, Instagram a Snapchat, ako aj mimovládne organizácie, spresnila eurokomisia.

V Nemecku, kde je krajne pravicová Alternatíva pre Nemecko (AfD) v súčasnosti na druhom mieste v prieskumoch, panujú veľké obavy z možného zasahovania do volieb zo zahraničia prostredníctvom dezinformácií na sociálnych sieťach, píše Politico. Verejná podpora AfD zo strany majiteľa X Elona Muska v tejto súvislosti podľa portálu len zvýšila obavy.