Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 23. apríl 2024Meniny má Vojtech
< sekcia Zahraničie

Piloti Lufthansy avizovali na stredu a štvrtok ďalší štrajk

Na archívnej snímke z 15. mája 2021 pasažieri čakajú na svoj let nemeckou leteckou spoločnosťou Lufthansa na letisku vo Frankfurte nad Mohanom. Foto: TASR/AP

Je nám veľmi ľúto, že odbory naďalej idú cestou eskalácie, povedal v reakcii na avizovaný dvojdňový štrajk hovorca Lufthansy.

Frankfurt nad Mohanom 6. septembra (TASR) - Piloti nemeckej leteckej spoločnosti Lufthansa ohlásili v noci na utorok v poradí už druhý štrajk, ktorý sa má začať v stredu a trvať má do štvrtka. Aerolínie Lufthansa by štrajku ešte mohli zabrániť, a to ak prinesú serióznu ponuku, tvrdí odborový zväz Vereinigung Cockpit. TASR informuje na základe správy agentúry DPA.

Odbory zastupujúce pilotov ponúkli za týmto účelom Lufthanse na utorok ďalší termín na vzájomné rokovania týkajúce sa najmä požadovaného navýšenia miezd.

Už minulý piatok došlo počas štrajku pilotov Lufthansy k ochromeniu leteckej prepravy. Zrušených bolo zhruba 800 letov z a do dvoch najväčších dopravných uzlov krajiny - Mníchov a Frankfurt nad Mohanom. Situácia sa dotkla okolo 130.000 pasažierov a prepravca zaznamenal škody v rozsahu 32 miliónov eur.

"Je nám veľmi ľúto, že odbory naďalej idú cestou eskalácie," povedal v reakcii na avizovaný dvojdňový štrajk hovorca Lufthansy.

Z právnych dôvodov môžu odbory vyzvať na štrajk len zamestnancov v Nemecku, približuje DPA. Štrajk sa preto týka výlučne odletov hlavnej spoločnosti Lufthansa a jej dcérskej nákladnej spoločnosti Lufthansa Cargo z nemeckých letísk. Dcérske spoločnosti Eurowings, Lufthansa Cityline a Eurowings Discover štrajkom zasiahnuté nie sú.

Odbory zastupujúce asi 5500 pilotov požadujú zvýšenie platov o 5,5 percenta v tomto roku a "paušálnu" kompenzáciu inflácie vo výške 8,2 percenta. Žiadajú tiež navýšenie financií na obdobie práceneschopnosti, na dovolenky a na výcvik.

Podľa Lufthansy by uvedené požiadavky spôsobili nárast personálnych nákladov o približne 40 percent, čiže o zhruba o 900 miliónov eur počas dvoch rokov.