Na otázku, akú úlohu zohrávajú americkí technologickí giganti pri presadzovaní mieru, Smith odpovedal, že Microsoft a ostatné spoločnosti bojujú proti dezinformáciám.
Autor TASR
Paríž 11. novembra (TASR) - Rusko šíri dezinformácie o situácii na Blízkom východe, kde prebieha vojna medzi Izraelom a palestínskym militantným hnutím Hamas, vyhlásil v sobotu podpredseda a prezident spoločnosti Microsoft Brad Smith, ktorý sa zúčastňuje na medzinárodnom mierovom fóre v Paríži. TASR píše podľa správy agentúry AFP.
Na otázku, akú úlohu zohrávajú americkí technologickí giganti pri presadzovaní mieru, Smith odpovedal, že Microsoft a ostatné spoločnosti bojujú proti dezinformáciám, a to s využitím umelej inteligencie (AI).
Spresnil, že toto sa snažia dosiahnuť vytváraním technologických nástrojov, ktoré uľahčujú odhalenie manipulatívneho, upraveného či zmeneného obsahu.
"Začíname byť veľmi dobrí v identifikácii ruskej kampane, ako keď sa snažili ľuďom nahovoriť, aby si nedávali vakcínu proti covidu. Alebo dnes, keď pozorujeme ruské dezinformácie na Blízkom východe," povedal Smith.
Poznamenal, že technologické platformy majú na výber z troch možností, ktorými môžu tomuto druhu dezinformácií čeliť: môžu neurobiť nič, vymazať ho alebo ho označiť s tým, že jeho obsah bol upravený. "Neexistuje spoločenský konsenzus o tom, čo by mali spoločnosti robiť," dodal Smith.
Na otázku, akú úlohu zohrávajú americkí technologickí giganti pri presadzovaní mieru, Smith odpovedal, že Microsoft a ostatné spoločnosti bojujú proti dezinformáciám, a to s využitím umelej inteligencie (AI).
Spresnil, že toto sa snažia dosiahnuť vytváraním technologických nástrojov, ktoré uľahčujú odhalenie manipulatívneho, upraveného či zmeneného obsahu.
"Začíname byť veľmi dobrí v identifikácii ruskej kampane, ako keď sa snažili ľuďom nahovoriť, aby si nedávali vakcínu proti covidu. Alebo dnes, keď pozorujeme ruské dezinformácie na Blízkom východe," povedal Smith.
Poznamenal, že technologické platformy majú na výber z troch možností, ktorými môžu tomuto druhu dezinformácií čeliť: môžu neurobiť nič, vymazať ho alebo ho označiť s tým, že jeho obsah bol upravený. "Neexistuje spoločenský konsenzus o tom, čo by mali spoločnosti robiť," dodal Smith.