Pri nehode, ku ktorej došlo 24. júla 2013, utrpelo zranenia 140 ľudí. Medzi 80 mŕtvymi bolo 68 Španielov a 12 cudzincov.
Autor TASR
Madrid 6. októbra (TASR) - Rušňovodič rýchlovlaku, ktorý sa v roku 2013 vykoľajil pri španielskom meste Santiago de Compostela, sa vo štvrtok na súde ospravedlnil rodinám 80 obetí tragédie a uviedol, že hoci brzdil, havárii nedokázal zabrániť. TASR správu prevzala z agentúr AP a AFP.
Pri nehode, ku ktorej došlo 24. júla 2013, utrpelo zranenia 140 ľudí. Medzi 80 mŕtvymi bolo 68 Španielov a 12 cudzincov. Vlak smeroval do Madridu a krátko pred vykoľajením išiel rýchlosťou 179 km/h, čo bol viac než dvojnásobok povolenej rýchlosti v tomto úseku.
Súdne pojednávanie v Santiagu de Compostela sa začalo v stredu, potrvá do februára 2023 a bude vypočutých 669 svedkov. Rušňovodič Francisco José Garzón Amo a Andrés Cortabitarte, bývalý bezpečnostný riaditeľ štátneho železničného podniku ADIF, spravujúceho väčšinu železničnej infraštruktúry v Španielsku, čelia obvineniam zo "zabitia v dôsledku hrubej profesijnej nedbanlivosti".
Podľa vyšetrovateľov tragédiu zapríčinila nepozornosť 52-ročného rušňovodiča, ktorý krátko pred nešťastím telefonoval s vlakovým sprievodcom a príliš neskoro použil záchrannú brzdu.
Garzón však uviedol, že ho na zníženie rýchlosti pred zákrutou nevarovala "žiadna svetelná ani výstražná signalizácia, nič". V liste, ktorý adresoval rodinám obetí tragédie na prvé výročie nehody, napísal, že cíti "veľkú bolesť a smútok".
Prokuratúra požaduje pre Garzóna aj Cortbitarteho, ktorý sa pred súd postaví budúci týždeň, štyri roky väzenia. Rodiny obetí sa dožadujú odškodného vo výške takmer 58 miliónov eur.
Pri nehode, ku ktorej došlo 24. júla 2013, utrpelo zranenia 140 ľudí. Medzi 80 mŕtvymi bolo 68 Španielov a 12 cudzincov. Vlak smeroval do Madridu a krátko pred vykoľajením išiel rýchlosťou 179 km/h, čo bol viac než dvojnásobok povolenej rýchlosti v tomto úseku.
Súdne pojednávanie v Santiagu de Compostela sa začalo v stredu, potrvá do februára 2023 a bude vypočutých 669 svedkov. Rušňovodič Francisco José Garzón Amo a Andrés Cortabitarte, bývalý bezpečnostný riaditeľ štátneho železničného podniku ADIF, spravujúceho väčšinu železničnej infraštruktúry v Španielsku, čelia obvineniam zo "zabitia v dôsledku hrubej profesijnej nedbanlivosti".
Podľa vyšetrovateľov tragédiu zapríčinila nepozornosť 52-ročného rušňovodiča, ktorý krátko pred nešťastím telefonoval s vlakovým sprievodcom a príliš neskoro použil záchrannú brzdu.
Garzón však uviedol, že ho na zníženie rýchlosti pred zákrutou nevarovala "žiadna svetelná ani výstražná signalizácia, nič". V liste, ktorý adresoval rodinám obetí tragédie na prvé výročie nehody, napísal, že cíti "veľkú bolesť a smútok".
Prokuratúra požaduje pre Garzóna aj Cortbitarteho, ktorý sa pred súd postaví budúci týždeň, štyri roky väzenia. Rodiny obetí sa dožadujú odškodného vo výške takmer 58 miliónov eur.