Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 24. apríl 2024Meniny má Juraj
< sekcia Zahraničie

Vlakové nešťastie má ďalšiu obeť, proces identifikácie sa skončil

Na videosnímke letecký pohľad na miesto vlakového nešťastia 25. júla 2013 pri španielskom meste Santiago de Compostela. Foto: TASR/AP

Spomedzi takmer 180 zranených zostáva naďalej v nemocnici takmer 70.

Santiago de Compostela 28. júla (TASR) - Počet obetí stredajšieho železničného nešťastia v okolí Santiaga de Compostela v španielskej Galícii sa dnes zvýšil na 79. Jeden z pacientov v kritickom stave prehral totiž v nemocnici svoj boj o prežitie, informovali oficiálne regionálne zdroje.

Spomedzi takmer 180 zranených zostáva naďalej v nemocničnom prostredí takmer 70, stav 22 z nich, vrátane dvoch detí, je stále kritický.

Proces identifikácie obetí sa dnes podarilo ukončiť.

Rušňovodič Francisco José Garzón Amo (52), ktorý čelí už obvineniu z mnohonásobného zabitia z nedbalosti, zatiaľ odmietal vypovedať. Uplynulú noc strávil po prepustení z nemocnice v policajnej cele na miestnom veliteľstve polície v Santiagu de Compostela. Ešte dnes ho čaká predvedenie pred vyšetrujúceho sudcu, aby sa to stihlo v rámci predbežnej 72-hodinovej väzby. Práve pri tejto príležitosti sa rozhodne o ďalšom rušňovodičovom osude.

Vlaková súprava, ktorú riadil už oficiálne obvinený a uväznený muž, smerovala z predbežne neznámych príčin do nebezpečnej zákruty, kde je maximálna povolená rýchlosť 80 km/hodinu, rýchlosťou 190 km/hodinu.

Prekročenie povolenej rýchlosti rušňovodič priznal už v prvých reakciách a potvrdzujú ho aj doterajšie poznatky vyšetrovateľov vyhodnocujúcich dostupné údaje.
Na kombosnímke z bezpečnostnej kamery vlak vo veľkej rýchlosti vošiel do ostrej zákruty, vykoľajil sa a narazil do múru pozdĺž koľajníc 24. júla 2013 pri španielskom meste Santiago de Compostela.
Foto: TASR/AP

Španielska televízia však priniesla dnes informáciu jedného z miestnych občanov, ktorému rušňovodič pri ceste na ošetrovňu krátko po tragédii povedal, že aj keď si uvedomoval neprimerane vysokú rýchlosť a nutnosť brzdiť, rýchlosť nebolo možné znížiť.

Šéf správy španielskej železničnej siete Gonzalo Ferre ale už skôr ubezpečil, že všetky bezpečnostné systémy rýchlovlaku boli funkčné. Práve preto označil za vinníka tragédie rušňovodiča, ktorý mal podľa jeho slov začať brzdiť už štyri kilometre pred spomínanou zákrutou.