Quantcast
< sekcia Zahraničie

V Turecku zablokujú webstránky Deutsche Welle a Hlasu Ameriky

Ilustračné foto. Foto: TASR/AP

Kritici tohto rozhodnutia hovoria, že ide o pokus potlačiť zahraničné spravodajské stránky, ktoré sa v súčasnosti v Turecku tešia obľube.

Ankara 1. júla (TASR) - Turecký súd nariadil zablokovať prístup k webovým stránkam nemeckej televíznej stanice Deutsche Welle (DW) a americkej vládnej televízie Hlas Ameriky (VOA), keďže nepožiadali o licenciu na prevádzku online vysielania. TASR informuje na základe správy agentúry DPA.

Podnet na súd podala turecká Štátna rada pre monitorovanie vysielania (RTÜK). Argumentovala, že zákon od miestnych a zahraničných médií vyžaduje získanie licencie na televízne vysielanie na internete.

Kritici tohto rozhodnutia hovoria, že ide o pokus potlačiť zahraničné spravodajské stránky, ktoré sa v súčasnosti v Turecku tešia obľube.

RTÜK uviedla, že zrušenie blokovanie navrhne len vtedy, ak televízie DW a VOA požiadajú o licenciu. Turecký dozorný orgán dodal, že nejde o obmedzenie slobody prejavu a médií.

Spravodajská stanica DW vo štvrtok večer napísala, že v Turecku bol obmedzený prístup k jej webovým stránkam vo všetkých 32 jazykových mutáciách. Hlas Ameriky taktiež potvrdil správy, že RTÜK zablokovala prístup k jej webu.

Mediálne združenia toto rozhodnutie kritizujú. Riaditeľ nemeckej pobočky Reportérov bez hraníc Christian Mihr povedal, že vláda tureckého prezidenta Recepa Tayyipa Erdogana okrem "neustálych útokov na nezávislé médiá" začala útočiť i na zahraničné médiá. Nemecký zväz novinárov (DJV) vyzval nemeckú vládu, aby vyvinula úsilie o zrušenie tohto rozhodnutia.

DW a iné zahraničné médiá čelia hrozbe zablokovania ich webových stránok v Turecku od februára, keď RTÜK vyzvala spravodajské stanice, aby požiadali o licenciu na prevádzku služieb, píše DPA.

Nemecká televízia v piatok uviedla, že sa proti rozhodnutiu tureckého súdu odvolá.