Quantcast
< sekcia Zahraničie

V Rusku obmedzili prístup na webovú stránku nemeckého denníka Die Welt

Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP

Novinárom agentúry AFP sa na stránku denníka Die Welt na ich smartfónoch a počítačoch nepodarilo pripojiť.

Moskva 10. júla (TASR) — Ruská Federálna služba pre dozor v oblasti telekomunikácií, informačných technológií a masmédií (Roskomnadzor) na žiadosť Generálnej prokuratúry Ruskej federácie obmedzila prístup na webovú stránku nemeckého denníka Die Welt. TASR o tom informuje na základe správ agentúr AFP a Reuters, odvolávajúcich sa na ruské médiá.

Generálna prokuratúra o tom rozhodla 9. júla. Ako prvá na toto opatrenie upozornila na svojom telegramovom účte mimovládna organizácia Roskomsvoboda, ktorá bojuje proti cenzúre na internete. Podľa nej bola webová stránka novín zablokovaná so všetkými doménami a subdoménami.

Ruská agentúra TASS uviedla, že prístup na stránku www.welt.de bol obmedzený "v súlade s predpismi o blokovaní webových stránok obsahujúcich výzvy na nepokoje, extrémizmus a účasť na nezákonných masových akciách".

Novinárom agentúry AFP sa na stránku denníka Die Welt na ich smartfónoch a počítačoch nepodarilo pripojiť.

Po spustení ruskej vojenskej operácie na Ukrajine začal Die Welt publikovať články aj v ruštine, keďže väčšina nezávislých informácií o tejto téme je v Rusku cenzurovaná. Krátko na to zamestnávala aj ruskú novinárku Mariu Ovsiannikovovú, ktorá v marci narušila vysielanie správ stanice Pervyj kanal, keď sa postavila za moderátorku s nápisom "Nie vojne, zastavte vojnu, neverte propagande, tu vám klamú. Rusi sú proti vojne".

V Rusku bola navyše zavedená vojenská cenzúra. Webové stránky mnohých ruských aj zahraničných médií a sociálnych sietí boli zablokované. Týka sa to médií ako Meduza, Dožď, BBC, Hlas Ameriky, Deutsche Welle či Daily Telegraph. V EÚ bol začiatkom marca zablokovaný prístup k ruskej propagandistickej televízii RT.