Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 28. apríl 2024Meniny má Jarmila
< sekcia Zahraničie

Vlak, ktorý sa vykoľajil v New Yorku, išiel v zákrute príliš rýchlo

Na snímke vykoľajený vlak pri americkom meste New York v časti Bronx 1. decembra 2013. Najmenej štyria ľudia zahynuli a desiatky utrpeli zranenia pri dnešnom vykoľajení sa osobnej vlakovej súpravy pri americkom meste New York v časti Bronx, pričom niekoľko vozňov skončilo vo vodách ramena rieky Hudson. Foto: TASR/AP

Osudná zákruta v Bronxe je taká ostrá, že maximálnu povolenú rýchlosť znížili úrady zo 112 kilometrov za hodinu len na 48 kilometrov za hodinu.

New York 3. decembra (TASR) - Osobný vlak, ktorý sa cez víkend vykoľajil v New Yorku a o život prišli štyria cestujúci, uháňal rýchlosťou 132 kilometrov za hodinu v zákrute s predpísanou rýchlosťou 48 kilometrov za hodinu.

Informoval o tom v pondelok americký federálny vyšetrovateľ. Ešte nie je jasné, či nešťastie spôsobila ľudská chyba alebo technický problém, dodal vyšetrovateľ.

Správu priniesla tlačová agentúra AP.

Odborníci na bezpečnosť uviedli, že nedeľňajšej rannej tragédii v newyorskej štvrti Bronx sa dalo predísť, keby železničná spoločnosť Metro-North Railroad nainštalovala technológiu automatického zabraňovania havárií, ktorú bezpečnostné úrady žiadajú už desaťročia.

Rýchlosť lokomotívy zistili vyšetrovatelia z dvoch čiernych skriniek vlaku, kde sú uložené údaje o jazde. Osudná zákruta v Bronxe je taká ostrá, že maximálnu povolenú rýchlosť znížili úrady zo 112 kilometrov za hodinu len na 48 kilometrov za hodinu.

Vyšetrovatelia skúmajú aj mobilný telefón strojvodcu, aby zistili, či mobil nerozptyľoval jeho pozornosť. Výsledky testov na drogy a alkohol ešte nie sú známe.

Galéria: Vykoľajenie vlaku v newyorskej štvrti Bronx



Strojvodca William Rockefeller (46) utrpel zranenia a "je úplne traumatizovaný všetkým, čo sa stalo", uviedol šéf odborov železničných zamestnancov.

Rockefeller naplno spolupracuje s vyšetrovateľmi. Strojvodcu robí približne 11 rokov a zamestnancom spoločnosti Metro-North Railroad, ktorej havarovaná vlaková súprava patrí, je už 20 rokov.

Člen Národnej komisie pre bezpečnosť dopravy Earl Weener načrtol scenár, podľa ktorého sa uvoľnila škrtiaca klapka motora a brzdy začali príliš neskoro brzdiť, takže už katastrofe nezabránili.