Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 20. apríl 2024Meniny má Marcel
< sekcia Zahraničie

Zhruba 60 regionálnych novín v Austrálii končí v tlačenej verzii

Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP

Množstvo austrálskych mediálnych skupín sa už pred pandémiou koronavírusu začalo viac presúvať na internet a upúšťať od tlačených verzií svojich produktov.

Sydney 1. apríla (TASR) - Austrálska mediálna skupina News Corp spätá s magnátom Rupertom Murdochom v stredu oznámila, že prestane vydávať zhruba 60 regionálnych novín, ktoré dosiaľ vychádzali v štátoch Nový Južný Wales, Viktória, Queensland a Južná Austrália. Periodiká prejdú z tlačenej na výlučne on-line verziu. Dôvodom takéhoto rozhodnutia je pokles objemu reklamy spôsobenej pandémiou koronavírusu, informuje agentúra AFP.

"Toto rozhodnutie sa nám nerobilo ľahko," uviedol výkonný riaditeľ skupiny Michael Miller. "Kríza spôsobená koronavírusom vytvorila bezprecedentné ekonomické tlaky a my robíme všetko, čo je v našich silách, aby sme zachovali čo najviac pracovných miest."

Miller dodal, že k pozastaveniu vydávania tlačených verzii periodík mediálnu skupinu News Corp "donútil rýchly pokles výnosov z inzercie", ktorý nasledoval po zavedení opatrení na zamedzenie ďalšieho šírenia koronavírusu, ako sú rušenie podujatí, zatváranie reštaurácií či pokles predaja nehnuteľností.

Množstvo austrálskych mediálnych skupín sa už pred pandémiou koronavírusu začalo viac presúvať na internet a upúšťať od tlačených verzií svojich produktov.

Už začiatkom marca oznámila ukončenie svojej činnosti celoštátna tlačová agentúra Australian Associated Press (AAP. Stane sa tak v júni z dôvodu "bezprecedentného vplyvu" digitálnych platforiem.

Opatrenia odrážajú celosvetový trend, píše AFP. Jeden z najväčších amerických vydavateľov novín, spoločnosť Gannett, napríklad v pondelok ohlásila znižovanie miezd a nespresnené nútené dovolenky pre svojich zamestnancov.

AFP pripomína, že zisky mediálnych organizácií klesajú v dôsledku úpadku čítanosti, ale tiež pôsobeniu digitálnych gigantov ako Google či Facebook, ktorým na úkor tradičných médií čoraz viac rastú príjmy z reklamy.