
Služby slúžia ako prvý kontakt a poradenstvo pre pacientov s poruchami príjmu potravy, respektíve s príznakmi ochorenia. Poskytujú tiež pomoc v krízovej situácii.
Autor TASR
Bratislava 28. septembra (TASR) - Linka pomoci špecializovaná na poruchy príjmu potravy (PPP) za posledný rok zaznamenala 1087 telefonátov. Z kapacitných dôvodov bolo možné odpovedať na približne každý druhý. Najdlhší telefonát mal 75 minút. Pri príležitosti druhého výročia fungovania linky o tom TASR informovala organizácia Chuť žiť, ktorá za ňou stojí.
Linka funguje na čísle 0800 221 080. Možno sa na ňu dovolať každý pracovný deň. Súčasťou dištančného poradenstva je aj e-mailová poradňa poradna@chutzit.sk, na nej za posledný rok odpovedali 501 kontaktom. Obe sú bezplatné a anonymné. Pracujú na nich psychologičky a krízové interventky špecializované na tému porúch príjmu potravy.
Služby slúžia ako prvý kontakt a poradenstvo pre pacientov s poruchami príjmu potravy, respektíve s príznakmi ochorenia. Poskytujú tiež pomoc v krízovej situácii. "Okrem ľudí, ktorých sa poruchy príjmu potravy priamo dotýkajú, často volajú aj rodičia a rodinní príslušníci, vrátane partnerov či súrodencov. Potrebujú sa zorientovať, vedieť, aké sú možnosti pomoci a najmä ako komunikovať so svojím dieťaťom alebo partnerkou, ktorá trpí PPP. Píšu a volajú aj učitelia a školskí psychológovia," ozrejmila psychologička Sophia Lukačková z organizácie.
Chuť žiť je nezisková organizácia pracujúca s osobami trpiacimi PPP. Poskytuje psychologické a nutričné poradenstvo, stacionáre pre pacientov či pre rodičov, rôzne liečebno-vzdelávacie programy a aktívne šíri osvetu. Linku pomoci môže podporiť aj verejnosť prostredníctvom jednorazového alebo pravidelných príspevkov.
Linka funguje na čísle 0800 221 080. Možno sa na ňu dovolať každý pracovný deň. Súčasťou dištančného poradenstva je aj e-mailová poradňa poradna@chutzit.sk, na nej za posledný rok odpovedali 501 kontaktom. Obe sú bezplatné a anonymné. Pracujú na nich psychologičky a krízové interventky špecializované na tému porúch príjmu potravy.
Služby slúžia ako prvý kontakt a poradenstvo pre pacientov s poruchami príjmu potravy, respektíve s príznakmi ochorenia. Poskytujú tiež pomoc v krízovej situácii. "Okrem ľudí, ktorých sa poruchy príjmu potravy priamo dotýkajú, často volajú aj rodičia a rodinní príslušníci, vrátane partnerov či súrodencov. Potrebujú sa zorientovať, vedieť, aké sú možnosti pomoci a najmä ako komunikovať so svojím dieťaťom alebo partnerkou, ktorá trpí PPP. Píšu a volajú aj učitelia a školskí psychológovia," ozrejmila psychologička Sophia Lukačková z organizácie.
Chuť žiť je nezisková organizácia pracujúca s osobami trpiacimi PPP. Poskytuje psychologické a nutričné poradenstvo, stacionáre pre pacientov či pre rodičov, rôzne liečebno-vzdelávacie programy a aktívne šíri osvetu. Linku pomoci môže podporiť aj verejnosť prostredníctvom jednorazového alebo pravidelných príspevkov.