Quantcast
< sekcia SEKCIA: Zdravie

VšZP rozbieha imidžovú kampaň, aj keď by mala byť na trhu sama

Budova Všeobecnej zdravotnej poisťovne v Bratislave. Foto: TASR/Pavel Neubauer

Jedna zdravotná poisťovňa by mala na Slovensku vzniknúť neskôr, ako to pôvodne plánoval kabinet Roberta Fica (Smer-SD).

Bratislava 22. júla (TASR) - Štátna Všeobecná zdravotná poisťovňa (VšZP), ktorá by podľa oficiálnych vládnych plánov mala byť od budúceho roku na trhu zdravotného poistenia jediná, rozbieha imidžovú prepoisťovaciu kampaň za vyše pol milióna eur. Šéf poisťovne Marcel Forai nemá podľa svojich slov žiadnu informáciu, že by VšZP bola od roku 2014 na trhu sama, kampaň tak považuje za legitímnu.

Jedna zdravotná poisťovňa by mala na Slovensku vzniknúť neskôr, ako to pôvodne plánoval kabinet Roberta Fica (Smer-SD). Pripravovaný transformačný zákon podľa informácii TASR počíta s tým, že poisťovne sa zlúčia do jednej od januára 2015. Z doterajších vyjadrení ministerky zdravotníctva Zuzany Zvolenskej (nominant Smer-SD) vyplývalo, že hlavné termíny by sa napriek sklzu v projekte pritom posúvať nemuseli.

Ako poznamenal Forai, nie je schválený žiadny zákon a pozná iba zámer vybudovať na Slovensku jednu zdravotnú poisťovňu. "Považujem za legitímne, že VšZP bojuje o poistencov," skonštatoval s tým, že tak robia aj súkromné zdravotné poisťovne. Priblížil, že kampaň, v rámci ktorej sa neponúkajú produkty, má dať odkaz, že VšZP je stabilnou inštitúciou a stojí pri každom poistencovi.

VšZP dosiahla ku koncu júna zisk takmer 14 miliónov eur. Náklady na kampaň vo výške 580.000 eur majú pochádzať z nákladov na prevádzku, kde má VšZP úsporu. Väčšina prostriedkov, 81 percent, sa má využiť na nákup mediálneho priestoru, zvyšok predstavujú produkčné náklady. Tie sa rozdelia medzi štyri firmy. Kampaň potrvá od 20. júla do konca septembra.

Vlani mala VšZP limit na kampaň 420.000 eur, teda asi raz toľko ako predvlani.