Podľa primátora Žiliny Igora Chomu je dodávka trolejbusov rozdelená na dve etapy. V prvej budú najneskôr do 12 mesiacov dodané dva trolejbusy, do 17 mesiacov 11 kĺbových a dva sólo trolejbusy.
Autor TASR
Žilina 17. novembra (TASR) – Dopravný podnik mesta Žiliny (DPMŽ) vysúťažil vo verejnom obstarávaní 27 trolejbusov (18 kĺbových a 9 sólo). Víťazom verejnej súťaže sa stala Škoda Electric, a.s., ktorá ich dodá spoločne s výrobcom karosérií, poľskou spoločnosťou Solaris Bus & Coach.
Podľa primátora Žiliny Igora Chomu je dodávka trolejbusov rozdelená na dve etapy. V prvej budú najneskôr do 12 mesiacov dodané dva trolejbusy, do 17 mesiacov 11 kĺbových a dva sólo trolejbusy. Ostatné budú dodané do konca roku 2017. V druhej etape bude maximálne do 48 mesiacov dodaných 12 trolejbusov (6 kĺbových a 6 sólo). "Celkovo bude stáť 27 trolejbusov 8,9 milióna eur, z toho 85 % ide z fondov Európskej únie (EÚ), 10 % hradí štát a 5 % z celkovej sumy, zhruba 450.000 eur, ide z rozpočtu mesta," informoval Choma.
Doplnil, že trolejbusy budú dodané vo vyhotovení karosérie takzvanej štvrtej generácie a pôjde o svetovú premiéru trolejbusu v tejto karosérii. "Budú plne klimatizované, nízkopodlažné a každý bude mať výklopnú rampu pre ľahší nástup cestujúcich na invalidnom vozíku. Bezpečnostné kamerové systémy sú už štandardom, ale bude tam aj najnovšia generácia tarifno-informačného systému, označovače, palubný počítač, informačné panely, GPS a pochopiteľne usb zásuvky na nabíjanie mobilných zariadení," uviedol žilinský primátor.
"Je snahou DPMŽ, aby bolo prvých 15 trolejbusov dodaných ešte skôr, ako sú nastavené termíny v zmluve. Preto rokuje s dodávateľom o harmonograme ich výroby a dodávke. Cieľom je mať prvú časť zákazky v Žiline do konca roku 2017," dodal Choma.
Podľa primátora Žiliny Igora Chomu je dodávka trolejbusov rozdelená na dve etapy. V prvej budú najneskôr do 12 mesiacov dodané dva trolejbusy, do 17 mesiacov 11 kĺbových a dva sólo trolejbusy. Ostatné budú dodané do konca roku 2017. V druhej etape bude maximálne do 48 mesiacov dodaných 12 trolejbusov (6 kĺbových a 6 sólo). "Celkovo bude stáť 27 trolejbusov 8,9 milióna eur, z toho 85 % ide z fondov Európskej únie (EÚ), 10 % hradí štát a 5 % z celkovej sumy, zhruba 450.000 eur, ide z rozpočtu mesta," informoval Choma.
Doplnil, že trolejbusy budú dodané vo vyhotovení karosérie takzvanej štvrtej generácie a pôjde o svetovú premiéru trolejbusu v tejto karosérii. "Budú plne klimatizované, nízkopodlažné a každý bude mať výklopnú rampu pre ľahší nástup cestujúcich na invalidnom vozíku. Bezpečnostné kamerové systémy sú už štandardom, ale bude tam aj najnovšia generácia tarifno-informačného systému, označovače, palubný počítač, informačné panely, GPS a pochopiteľne usb zásuvky na nabíjanie mobilných zariadení," uviedol žilinský primátor.
"Je snahou DPMŽ, aby bolo prvých 15 trolejbusov dodaných ešte skôr, ako sú nastavené termíny v zmluve. Preto rokuje s dodávateľom o harmonograme ich výroby a dodávke. Cieľom je mať prvú časť zákazky v Žiline do konca roku 2017," dodal Choma.