Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 16. apríl 2024Meniny má Dana a Danica
< sekcia Žilinský kraj

Žilinská regionálna komora SOPK žiada zrušenie sankcií voči Rusku

Ján Mišura, archívne foto. Foto: TASR - Martin Pavelek

Podľa riaditeľa ŽRK Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory Jána Mišuru sa na tom zhodli delegáti jej výročného zhromaždenia.

Žilina 26. marca (TASR) – Žilinská regionálna komora (ŽRK) Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory (SOPK) je proti sankciám voči Ruskej federácii a žiada ich zrušenie. Podľa riaditeľa ŽRK SOPK Jána Mišuru sa na tom zhodli delegáti jej výročného zhromaždenia.

„Podnikatelia v diskusii konštatovali, že sa zľahčujú dôsledky sankcií voči Ruskej federácii. Na vlastných firmách konkretizovali, ako ich postihujú sankcie voči Ruskej federácii a kríza na Ukrajine. Firmy majú pohľadávky v státisícoch eur voči ukrajinským firmám, ktoré sú, zdá sa nedobytné. Export voči Ruskej federácii im klesol nielen v dôsledku sankcií, ale aj v dôsledku kolísania kurzu medzi eurom a ruským rubľom,“ povedal Mišura.

Delegáti výročného zhromaždenia žiadajú zníženie ceny energií pre podnikateľský sektor, pretože sa stávajú nekonkurencieschopnými. „Lebo ceny energií, hlavne elektrickej, v okolitých štátoch V4, ale aj v Nemecku, sú pre podnikateľov nižšie ako na Slovensku. Treba to urýchlene riešiť,“ konštatoval riaditeľ ŽRK SOPK.

Zdôraznil, že ŽRK SOPK pozitívne hodnotí začiatok výstavby štyroch úsekov diaľnic D1 a D3 v Žilinskom kraji. „Pozitívne hodnotíme hlavne úsek Svrčinovec – Skalité, ktorý konečne sprejazdní cestu na hlavnom európskom koridore medzi Bratislavou a Varšavou. A netrpezlivo čakáme, kým sa začne stavať tunel Višňové – Dubná skala,“ uviedol Mišura.

V súvislosti s plánovanou rekonštrukciou „betónky“ na úseku cesty I. triedy medzi Príbovcami a Turčianskymi Teplicami odporúča žilinská obchodná komora podľa jej riaditeľa hneď postaviť v polovičnom profile rýchlostnú cestu R3. „Jej trasa je v tomto úseku projektovaná asi 10 metrov vedľa súčasnej cesty I. triedy. Je zbytočné opravovať betónku, keď môžeme na zelenej lúke postaviť v polovičnom profile a rýchlejšie novú rýchlostnú cestu. Nebude sa ani blokovať doprava tým, že sa bude rekonštruovať betónka a budú tam rôzne obchádzky a semafory. Bolo by to racionálnejšie, rýchlejšie a hlavne lacnejšie. Odporúčame urýchlene dokončiť prípravu, štúdiu realizovateľnosti a začať stavať. A takto efektívne využiť európske fondy v našom kraji,“ dodal riaditeľ ŽRK SOPK.