Straty koncernu v súvislosti so škandálom budú podľa Horna závisieť od výšky pokút a nákladov, ktoré budú vyžadovať opravy a kompenzácie pre spotrebiteľov.
Autor TASR
Washington 8. októbra (TASR) - Šéf americkej divízie Volkswagenu Michael Horn vyhlásil, že emisný podvod zrealizovalo niekoľko inžinierov v Nemecku bez formálneho rozhodnutia koncernu. Priznal tiež, že bude trvať roky, kým sa podarí 430.000 dieselových vozidiel, ktorých sa to v USA škandál týka, uviesť do súladu s emisnými normami. Informovala o tom agentúra Bloomberg.
Horn dnes vo Washingtone vypovedal pred výborom amerického Kongresu. Ospravedlnil sa za škandál koncernu a prisľúbil jeho plné prešetrenie. "To nebolo firemné rozhodnutie," uviedol Horn. Dodal, že podvod zrealizovalo niekoľko softvérových inžinierov v Nemecku. "Súhlasím, že sa tomu dá ťažko uveriť," povedal potom, čo na neho republikán Joe Barton naliehal, či o tom vedel vyšší manažment.
PREČÍTAJTE SI TIEŽ:
Volkswagen čelí v Nemecku prvej žalobe za podvody pri emisných testoch
Europoslanci chcú, aby sa zabránilo podvodným testom automobiliek
Vyšetrovanie vo Volkswagene sa zameralo na niekdajších šéfov vývoja
Horn priznal tiež, že dotknuté autá budú na to, aby plnili americké emisné normy, potrebovať viac než len aktualizáciu softvéru. Volkswagen uvažuje o dodaní nových zariadení, ktoré by znížili emisie, ako je zlepšený katalyzátor alebo nádržku s močovinou. Inžinieri podľa neho stále pracujú na možnostiach riešenia a prediskutujú ich s regulačnými úradmi, keď budú pripravení. Volkswagen podľa Horna dá spotrebiteľom kompenzácie. Dodal, že oprava zachová úspornosť vozidiel.
Straty koncernu v súvislosti so škandálom budú podľa Horna závisieť od výšky pokút a nákladov, ktoré budú vyžadovať opravy a kompenzácie pre spotrebiteľov.
Horn dnes vo Washingtone vypovedal pred výborom amerického Kongresu. Ospravedlnil sa za škandál koncernu a prisľúbil jeho plné prešetrenie. "To nebolo firemné rozhodnutie," uviedol Horn. Dodal, že podvod zrealizovalo niekoľko softvérových inžinierov v Nemecku. "Súhlasím, že sa tomu dá ťažko uveriť," povedal potom, čo na neho republikán Joe Barton naliehal, či o tom vedel vyšší manažment.
PREČÍTAJTE SI TIEŽ:
Volkswagen čelí v Nemecku prvej žalobe za podvody pri emisných testoch
Europoslanci chcú, aby sa zabránilo podvodným testom automobiliek
Vyšetrovanie vo Volkswagene sa zameralo na niekdajších šéfov vývoja
Horn priznal tiež, že dotknuté autá budú na to, aby plnili americké emisné normy, potrebovať viac než len aktualizáciu softvéru. Volkswagen uvažuje o dodaní nových zariadení, ktoré by znížili emisie, ako je zlepšený katalyzátor alebo nádržku s močovinou. Inžinieri podľa neho stále pracujú na možnostiach riešenia a prediskutujú ich s regulačnými úradmi, keď budú pripravení. Volkswagen podľa Horna dá spotrebiteľom kompenzácie. Dodal, že oprava zachová úspornosť vozidiel.
Straty koncernu v súvislosti so škandálom budú podľa Horna závisieť od výšky pokút a nákladov, ktoré budú vyžadovať opravy a kompenzácie pre spotrebiteľov.