Quantcast
< sekcia Šport

ŽAMPIÓN: Lyžiarska hviezda Žampa je na svahu s východom slnka

Žampión Adam "Šangy" Žampa sa rozcvičuje na svahu. Foto: Adam Žampa

Chceli by ste vedieť, ako vyzerá bežný "pracovný" deň úspešného lyžiara? Celé dni drie na svahoch aj so svojim tímom, ale večer nepohrdne partičkou pokru. Hrá však len proti svojim :).

Bratislava 6. septembra (Teraz.sk) – Najúspešnejší slovenský reprezentant v alpskom lyžovaní Adam "Šangy“ Žampa počas svojho výjazdu k protinožcom zbiera jednu medailu za druhou a popritom usilovne zapisuje svoje zážitky. Prinášame vám ďalší diel jeho blogu, v ktorom svojim fanúšikom poodhalí, ako vlastne vyzerá taký bežný pretekársky deň.

Fotogaléria odhaľuje, ako vyzerá pracovný deň Žampióna

Tu je autentický text z Adamovho pera

Štvornásobný Žampión Adam Žampa
Foto: Adam Žampa
Začnem pretekmi, ktoré boli tento týždeň v našom „domácom“ stredisku Coronet Peak. Štartoval som v dvoch obrovských slalomoch v kategórii Australsko-novozélandský pohár (ANC), v ktorom sa mi podarilo vyhrať obidva dni. Prvý deň som mal štartovné číslo 1 a išlo sa mi naozaj skvele v oboch kolách, trošku ma však mrzelo, že môj brat Andreas bol po prvom kole na druhom mieste - iba 4 stotiny za mnou . V druhom kole, bohužiaľ, vypadol, čo ma donútilo k ešte riskantnejšej jazde, keďže som to zo štartu celé videl. V druhý deň som mal znovu číslo 1 a v prvom kole som skoro vypadol, keď som trošku priľahol na vnútornej lyži, ale našťastie som došiel do cieľa. Po prvom kole som bol tretí so stratou 32 stotín na Taliana Daniela Soria. V druhom kole som riskoval čo to dalo a podarilo sa mi ho vyhrať o viac ako pol sekundy, čo ma v súčte oboch jázd dostalo na prvé miesto, vďaka čomu som vyhral šieste preteky v rade zo šiestich pretekov ANC. Bol to naozaj neskutočný zážitok a vďaka týmto obrákom budem v novom prepočte FIS na 46. priečke (moje doterajšie maximum).
Výsledky 1.deň a výsledky 2.deň. Ale prejdem k celodennému programu.

Niekto si pár minút pospí, iní už makajú
Ráno vstávame už pred šiestou ideme na malú rozcvičku a na raňajky, ktoré nám už skôr pripraví náš tatík, tréner, manažér a kuchár Tomáš Žampa. Zatiaľ čo ja, Andy a Stano raňajkujeme, tak tatík spoločne s naším asistentom Tominkom Kmeťom už odchádzajú na kopec, aby nám stihli postaviť trať na rozjazdenie alebo následne tréning.

Bitka o kopec
Väčšinou sú na kopci medzi prvými už okolo 7:00, keďže medzi trénermi sú to ráno vždy preteky, kto bude na kopci prvý.
Žampión je na trati s východom slnka.
Foto: Adam Žampa
My ideme na kopec druhým autom, v ktorom máme už pripravené lyže, ktoré už deň dopredu pripravil Stano v lyžiarni. Odchádzame skoro vždy o päť minút sedem, aby sme na kopci už okolo 7:15 boli. Tam vyložíme všetky veci z auta a ideme sa prezliecť do lyžiarskeho. Potom nasleduje rozjazdenie v trati, ktorú nám tréneri pripravili. Prehliadka je hneď po rozjazdení a ja sa na nej stále snažím byť prvý, aby tam ešte nik nebol. Po prehliadke sa ešte idem rozjazdiť a potom sa na chvíľku zohriať do chaty alebo bufetu.

Interhotel, nosič kufrov kam sa podel?
Členovia tímu Žampovcov.
Foto: Adam Žampa

Zatiaľ, čo ja som s Andym v chate, tak náš team nám vynesie všetky pretekové lyže a veci na štart. Tam ich Stano ešte jemne, podľa potreby, doladí. Tak 20 minút pred štartom idem hore a začnem sa rozcvičovať. Po prvom kole idem väčšinou vždy naspäť do chaty sa znovu zohriať. Alebo si idem dať voľnú jazdu, podľa toho ako sa cítim. Pokračuje prehliadka druhého kola a potom už znovu štart, na ktorý idem podľa toho, ako som skončil v prvom kole, keďže najlepších 30 pretekárov štartuje vždy v opačnom poradí. Čiže ten kto je v prvom kole prvý, štartuje ako tridsiaty. Po pretekoch je vyhodnotenie, ale to bude v tomto prípade až po slalomoch, v ktorých robím ja už len predjazd.

Úlohy sú rozdelené aj v základnom tábore
Cvičí sa aj bez snehu.
Foto: Adam Žampa

Keď sa vrátime naspäť z kopca, každý ma rozdelené svoje úlohy. Tatík pripraví už dopredu uvarený obed, ktorý musí vždy deň dopredu poobede uvariť. Tominko pomáha so všetkým, s čím treba, a vždy najlepšie rozohreje krb. Stano si začne pripravovať lyže na ďalší deň a ja s Andym si vybalíme veci z kopca a dáme ich sušiť. Potom sa spoločne naobedujeme. Po obede, zatiaľ čo ja a Andy spíme, tak Stano maká v lyžiarni, tatik v kuchyni a Tominko v obývačke. Poobede máme vždy druhú fázu - buď v posilke, na štadióne, slackline alebo beháme. Po tréningu, ktorý trvá cca do 18:00, sa umyjeme. Keď treba, Tominko mi dá masáž, keďže tu fyzioterapeuta nemáme.

Posteľ alebo poker?
Kuk z opačnej pologule. Váš Šangy.
Foto: Adam Žampa

Večeriame okolo 19:30 a hneď po večery sme všetci radi, že si môžeme ísť ľahnúť do postele. No keď máme ešte náladu, tak si zahráme proti sebe poker, ktorý som ja už dohral. Lepšie povedané prehral všetky vložené peniaze :D. O 21:00 idem do postele a som rád, že v nej môžem byť čím skôr, aby som si čo najviac oddýchol na ďalší deň na lyžiach.
Takto tu vyzerá počas 90 percent času nášho sústredenia :) Napísal som to tak aj preto, aby všetci videli, že tých 6 pretekov, čo sa mi podarilo v rade vyhrať, nie je len vďaka mojej drine. Je to najmä o tých ľuďoch okolo mňa, ako sú môj tatík Tomáš, mamina Slávka, ktorá v noci nemôže spávať a sleduje nás na Live-timingu, priateľke Dade, Tominkovi, Stankovi, ktorí ma vždy podržia aj keď to nejde. A samozrejme aj vďaka sponzorom bez ktorých by som tu ani nemohol byť.

Verím, že tento blog sa Vám dobré čítal, pekný deň na Slovensko všetkým.
Šangy
Predchádzajúci diel Adamovho blogu nájdete na Teraz.sk tu.
Všetky informácie a novinky o Adamovi Žampovi nájdete na jeho osobnej stránke http://www.adamzampa.com/.