Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 17. jún 2024Meniny má Adolf
< sekcia Slovensko

Na hraniciach s Ukrajinou by mali cestujúci počítať so zdržaním

Ilustračná Snímka zo slovensko-ukrajinského hraničného priechodu Ubľa - Malé Berezné. Foto: TASR - Marek Klekner

Čas čakania sa môže v Ubli a Vyšnom Nemeckom pohybovať aj v rozmedzí niekoľkých hodín.

Ubľa/Vyšné Nemecké 10. januára (TASR) – Na hraničných priechodoch s Ukrajinou by mali v tomto období cestujúci, ktorí smerujú na Slovensko, počítať so zdržaním. Čas čakania sa môže v Ubli a Vyšnom Nemeckom pohybovať aj v rozmedzí niekoľkých hodín.

Ako TASR v tejto súvislosti informovala regionálna hovorkyňa Colného úradu v Michalovciach Klára Baloghová, zvýšený čas čakania vzniká v tomto období, ako každý rok, z dôvodu hromadného návratu občanov pracujúcich v krajinách Európskej únie po sviatkoch na Ukrajine. Predpokladajú, že tento stav bude pretrvávať až do ich ukončenia, a teda približne do 13. januára. "Ďalším dôvodom zvýšeného počtu cestujúcich je zimná turistická sezóna, ktorú trávia lyžiari na Slovensku a v ďalších krajinách EÚ," doplnila.

Podľa jej slov len na hraničnom priechode Vyšné Nemecké v priebehu prvých desiatich dní nového roka colníci na vstupe z Ukrajiny na Slovensko denne skontrolovali 500 až 580 cestujúcich. Nižší počet evidovali len 1. a 6. januára počas sviatkov. "Keďže sme predpokladali zvýšený nápor cestujúcich v tomto období, posilnili sme aj výkon služby, podľa potreby operatívne prerozdeľujeme colníkov aj v rámci jednotlivých pracovísk na hraničných priechodoch tam, kde je to práve potrebné," vysvetlila Baloghová.

Cestujúci sa podľa nej najčastejšie dopúšťajú porušení predpisov pri nelegálnom dovoze cigariet, alkoholických nápojov, ale aj dovozom tovaru živočíšneho a rastlinného pôvodu, na ktorý sa vzťahujú zákazy a obmedzenia, ako je napr. maslo, mlieko či mäso a mäsové výrobky.

Aktuálne údaje o čase čakania na hraniciach s Ukrajinou nájdu cestujúci aj na webovej stránke finančnej správy v časti Infoservis.