Google a Facebook sa spojili s francúzskymi médiami proti FAKE NEWS
TASR, 6. februára 2017 14:32
Ilustračné foto Foto: TASR/AP PhotoDo projektu sa zapája osem francúzskych médií: denník Le Monde, tlačová agentúra AFP, televízia BFM-TV, webový portál Franceinfo, spoločnosť France Médias Monde, denníky L'Express a Libération a 20 Minutes.
Cieľom dohody je obmedziť šírenie falošných správ na sociálnych sieťach.
K dohode o spolupráci s Facebookom a Googlom došlo v čase, keď sa vo Francúzsku rozbieha kampaň pred prezidentskými voľbami, ako aj na základe skúseností z nedávnej predvolebnej kampane v USA, počas ktorej sa na internete šírilo mnoho falošných informácií.
Overovanie bude fungovať tak, že ak používateľ Facebooku objaví informáciu, ktorá podľa jeho názoru nemusí byť pravdivá, bude mať možnosť zaslať ju na portál, cez ktorý sa dostane k partnerským médiám, a tie ju následne preveria.
Ak dve médiá potvrdia, že obsah čitateľom spochybnenej správy je nepravdivý a dajú k dispozícii aj link k článku, ktorý ich zistenie potvrdzuje, pri danej správe na FB sa objaví značka, že dvaja "fact-checkeri" spochybnili vierohodnosť obsahu správy.
Redakcia denníka Le Monde v reakcii uviedla, že toto partnerstvo s internetovými spoločnosťami vyvolalo u médií viacero pochybností, avšak "vyhral pragmatizmus". Prvú bilanciu výsledkov by mali zverejniť po dvoch mesiacoch testovania.
Viac článkov na tému:
Najnovšie články v rubrike
Irán zatkol organizátorov maratónu, na ktorom ženy nenosili hidžáb
Ženy v Iráne v uplynulých rokoch čoraz viac ignorujú zákon o povinnom nosení pokrývky hlavy, najmä od celonárodných protestov v roku 2022.
Merz: Podpora Izraela je nemenným jadrom nemeckej politiky
Merz je prvým lídrom väčšej európskej krajiny, ktorý navštívil Izrael za uplynulý viac ako rok.
DESIATKY MŔTVYCH: V nočnom klube vypukol požiar
Štát Goa je bývalá portugalská kolónia na brehoch Arabského mora, ktorý každoročne priláka milióny turistov svojím nočným životom, pieskovými plážami a uvoľnenou pobrežnou atmosférou.
pomaly sa zvianočnieva.. :)




